Successful Master’s program in Data Science / Erfolgreicher Start des Masterprogramms Data Science

Skulptur Archimedes Alptraum vor dem Felix-Klein-Gebäude

After the English-language Master’s degree program in Data Science started in the winter semester with 210 students, another 150 students have started in the current summer semester. With a total of 343 students, Data Science is already by far the strongest Master’s degree program in the teaching unit of Mathematics and Data Science. For the upcoming winter semester, there are again a large number of applications for this international innovative degree program.

Nachdem der englischsprachige Studiengang Master of Data Science im Wintersemester mit 210 Studierenden gestartet ist, haben im laufenden Sommersemester weitere 150 Studierende ein Masterstudium Data Science aufgenommen. Mit insgesamt 343 Studierenden ist Data Science schon jetzt der bei weitem stärkste Masterstudiengang der Lehreinheit Mathematik und Data Science. Auch für das kommende Wintersemester liegt wieder eine Vielzahl an Bewerbungen für diesen innovativen, zukunftsweisenden Studiengang vor.